Vox Populi

Vox Populi
30/03/2017 Superdipe

HORECA y tiendas especializadas

Cliente: Bodegas Murviedro

Trabajo: Branding, packaging, tipografía personalizada

El cliente quería un imagen rompedora y expresiva, inspirada en el arte urbano y el arte español. Además fue uno de los primeros vinos en hacer apología de la Bobal. Una uva muy propia de la región de Utiel-Requena. Quería que el varietal apareciera muchas veces y en distintas formas, como si la palabra fuese pronunciada por voces muy distintas. Voces de la gente del pueblo.

HORECA and deli stores

Client: Bodegas Murviedro

Work: Branding, packaging, customized typography

In order to promote the Bobal grape I was asked for a youthful and expressive design. It had to be groundbreaking. For a diverse audience, but also appealing to the connoiseur. It should be artsy and reivindicative, but at the same time firmly rooted in Spain. The final design is based on urban art. The background is wall with the grape name in several styles and the name in the shape of a graffitti. As a complement, the main grape name is inspired by the work of Joan Miró for that distinctly Spanish feel.