

Premio Selección Clap al mejor packaging 2017
Exportación y tiendas especializadas
Cliente: Bodegas Murviedro
Trabajo: Branding, packaging, ilustración
Diseño integral para sangría premium. Debía representar el carácter mediterráneo de un modo alegre, y saliéndose de las imágenes convencionales. El soporte sería sleeve sobre botella de boca rosca, con un formato Bag in Box a juego. La marca Borriquito tiene unos 40 años y en origen se basaba en la manera en que transportaban antiguamente las uvas hasta la bodega. En esta ocasión, el borriquito que tiraba del carro se marcha a la playa a descansar, tomar el sol y echarse su siesta.
Award Selección Clap for best packaging 2017
Export and deli stores
Client: Bodegas Murviedro
Work: Branding, packaging, illustration
An integral new design for a premium sangría. It should convey a Mediterranean character, joy and unconventionality. The vessel would be a full-bottle sleever and screw cap, and after the initial success I was also commissioned to develop a matching Bag-in-box.
The Borriquito (Little donkey) brand was already some 40 years old, and initially referenced the way farmers transported their grape harvest from the fields to the press in the olden days. But this time the donkey ditches the cart and baskets and takes a sweet beach vacation with plenty of sun and siesta.